FAQ

 

  1. Jak zarezerwować samochód?

Auto Tex oferuje trzy formy dokonania rezerwacji. Poprzez naszą stronę internetową, telefonicznie (numery w stopce) lub mailowa na adres autotex@autotex.com.pl

  1. Czy dokonując rezerwacji mam pewność że samochód będzie na mnie czekać?

Tak. Jeśli dokonasz rezerwacji telefonicznie, mailowo czy poprzez naszą stronę a nasz pracownik ci potwierdzi że samochód jest dostępny (wysyłamy zawsze maila z potwierdzeniem rezerwacji) gwarantujemy że otrzymasz w naszej firmie samochód.

  1. Co jeśli samochód, który zarezerwowałem nie wróci na czas?

Auto Tex gwarantuje ci że otrzymasz samochód tej samej klasy lub wyższej bez zmiany ceny.

  1. Gdzie mogę odebrać auto?

Odbiór samochodów odbywa się w Gdańs al.Hallera 128 oraz istnieje możliwość odbioru samochodu na terenie Trójmiasta za dodatkową płatą (o cenę zapytaj naszego pracownika)

  1. Z jakiem wyprzedzeniem trzeba zarezerwować samochód?

Samochód można zarezerwować nawet minutę przed jego podjęciem(osobiście lub telefonicznie) . Jeżeli chcesz mieć pewność że dostaniesz samochód taki jak chcesz dokonaj rezerwacji z wyprzedzeniem.

  1. Czy ceny zawierają podatek VAT?

Współpracujemy głównie z firmami związku z tym  wszystkie ceny podane na naszej stronie są cenami netto ale również zapraszamy osoby indywidualne

  1. Ile muszę mieć lat żeby wypożyczyć samochód w Auto Tex?

Każdy kto chce wypożyczyć samochód  musi mieć ukończone w dniu wynajmu 21 lat. Przy niektórych samochodach wymagane jest mieć ukończone co najmniej 26 lat. Prosimy o kontakt w tej sprawie z naszym biurem.

  1. Czy muszę wpłacać kaucję i po co ona jest?

Tak każda osoba, która chce wynająć auto musi wpłacić kaucję, w zależności od pojazdu wynosi on od 500 zł. do 2000 zł. Kaucję można wpłacić gotówką lub przelewem. Kaucja jest zabezpieczeniem żeby klient zwrócił samochód zatankowany, w dobrym stanie i o wyznaczonym czasie.

  1. Czy jest opłata za drugiego kierowcę?

Nie pobieramy opłaty za dodatkowego kierowcę.

  1. Na jak długo mogę wypożyczyć auto?

Auto Tex oferuje wynajem już nawet od godziny(auta dostawcze) jak i wynajem na kilka miesięcy. Skontaktuj się z nami i podaj okres najmu jaki cię interesuje a my postaramy się przygotować ofertę dla ciebie.

  1. Czy można wynająć fotelik?

Tak.Oferujemy dużą gamę fotelików dziecięcych. Wystarczy podać wagę i wiek dziecka a nasz zespół dopasuje najlepszy fotelik dla twojej pociechy.

  1. Czy można wynająć nawigację lub łańcuchy śniegowe?

Tak.Posiadamy bogatą ofertę akcesoriów w, które możesz doposażyć swoje auto: nawigacja, łańcuchy śniegowe, box dachowy, foteliki dziecięce

 

Korzystanie z pojazdu

 

  1. Jakie mam wykonać czynności przy odbiorze auta?

Sprawdź auto! Zawsze przed podjęciem samochodu sprawdź czy samochód nie ma jakiś uszkodzeń lub zarysowań. Jeśli znajdziesz poinformuj naszego pracownika i dopilnuj żeby wpisał do protokołu zdawczo odbiorczego. Tak samo zawsze sprawdź, z jaką ilością paliwa wyjeżdża.

  1. Czy jest limit kilometrów?

Przedział kilometrowy uzależniony od rodzaju samochodu wynosi od 200-400 km  na dobę razy ilość dni przez jaką wynajmujący użytkuje samochód a powyżej limitu 0,20zł/km

  1. Czy jest możliwy wyjazd samochodem do innego kraju?

Oferujemy możliwość wyjazdu do innych krajów Unii Europejskiej oraz Szwajcarii i Norwegii.

  1. Czy jest opłata za wyjazd do innego kraju?

Tak. Trzeba uiścić jednorazową opłatę zależną od strefy wyjazdu. opłata od 200,- .

  1. Czy samochody mają Assistance?

Tak, wszystkie pojazdy posiadają ubezpieczenie Assistance na terenie Polski .Poza granicami kraju cena od 20,-/doba

  1. Co zrobić jeśli uszkodzę auto?

W pierwszej kolejności powiadomić Auto Tex o zaistniałej sytuacji. Nasza pomoc działa 24/7 i postara się państwu pomóc najszybciej jak tylko jest to możliwe

  1. Co jeśli dostane mandat?

Jest Twój. Zapłać! (Nie wyrzucaj do śmieci).

  1. Czy trzeba zwrócić samochód zatankowany?

Tak. Samochód jeśli był zatankowany do pełna należy zwrócić dotankowany do pełna.. W przeciwnym wypadku  doliczamy opłatę za dotankowanie powiększoną o dodatkowe koszty operacyjne.

  1. Czy samochód muszę zwrócić umyty?

Nie. Klient zawsze otrzymuje samochód posprzątany i umyty i w takim samym stanie samochód powinien zostać zwrócony. Jeżeli klient nie chce albo nie będzie mógł umyć auta przed zwrotem prosimy o poinformowanie o tym obsługę, która doliczy opłatę za mycie do kosztów wynajmu.

  1. Czy samochody mają opony zimowe?

Wypożyczalnia wyposaża wszystkie samochody w opony zimowe w okresie od 1 listopada do 31 marca bez dodatkowej opłaty.

  1. Czy mogę wykonać podróż w jedną stronę?

Nie. Samochód musi być zawsze zdany w tym samym mieście, w którym został wypożyczony lub będzie doliczona dodatkowa opłata za odbiór poza Trójmiastem

  1. Czy wolno palić w samochodzie?

Nie. Prosimy nie robić tego w autach . Za palenie w samochodzie grozi kara w wysokości 400 zł. plus ewentualne opłaty za naprawienie szkód, które nie są objęte naszym ubezpieczeniem.

  1. Czy mogę przewozić w aucie zwierzęta?

Tak. Pod warunkiem że będą przewożone w odpowiednich zamkniętych pojemnikach do przewozu zwierząt. W innym wypadku  będzie  nałożona  opłatę za sprzątnie auta lub czyszczenie tapicerki.

 

Płatności

 

  1. Czy można dokonać płatności za wynajem kartą lub przelewem?

Płatność kartą mogą dokonać firmy. Można też dokonać płatności przelewem tylko że środki muszą być zaksięgowane na naszym koncie przed odbiorem auta.

  1. Czy mogę otrzymać fakturę VAT za wynajem auta?

Jak najbardziej wystawi fakturę do każdego wynajmu auta.

  1. Co to jest blokada kaucji na kracie?

Blokada kaucji na kracie nazywa się „Preautoryzacją” i jest wykonywana w terminalu płatniczym. Wykonuje się ją podobnie jak każdą inną transakcję tylko różnica polega na tym że operacja nie obciąża konta właściciela karty. Pieniądze cały czas pozostają na koncie ale są zablokowane na czas wynajmu i klient nie może ich użyć.

  1. Jak długo trwa odblokowanie karty?

Auto Tex odblokowuje kartę jeszcze tego samego dnia, w którym zostało zwrócone auto. W zależności od rodzaju karty może to trwać od 48h do 200h.

  1. Czy jest możliwość że Auto Tex nie odblokuje kaucji?

Nie. Kaucja zawsze jest odblokowywana ja najszybciej ponieważ zależy nam żeby środki zostały odblokowane i klient był zadowolony z naszej obsługi i wrócił do naszej firmy

  1. Kiedy zostanie zwrócona kaucja?

Kaucja w gotówce jest zwracana przy odbiorze auta przez naszego pracownika.

  1. Czy mogę wpłacić kaucję w innej walucie?

Tak. Kaucję można wpłacić w EURO, USD GBP, NOK.

Zwrot auta

  1. Co się stanie jeśli się spóźnię?

Nie rób tego. Jeżeli już wyjdzie taka sytuacja poinformuj nas jak najszybciej ponieważ może ktoś już czekać na samochód. W innym wypadku Auto Tex może doliczyć jakąś opłatę za spóźnienie.

  1. Co muszę zrobić przy zwrocie auta.

Zabierz wszystkie swoje rzeczy z auta(nie ponosimy odpowiedzialności za pozostawione rzeczy okulary, nawigację, podkładki, telefony komórkowe itp.). Sprawdź zawsze z pracownikiem czy auto nie jest uszkodzone Zwróć kluczyki oraz dokumenty od auta.

 

Back to top